Att klara sina mål..

Att känna att man blir bättre. Att få känna en befrielse av att ha tagit ut sig och den posetiva energin som kommer därefter! Det är det bästa!
Idag klarade jag 5 km på 33 minuter, vilket för mig är att nå ett av mina mål med råge! Kändes inte så i början av springturen för då kändes det tungt. Men det är viktigt att inte ge sig. För mig brukar "spärren" släppa efter ungefär 2/3 km och då är det bara att fortsätta.
 
Ett till sätt för att orka mera är att sätta upp mål för sig själv. Ett långsiktigt och några små på vägen. Mina 2 nuvarande små mål är 3 km på 15 min och 5 km 35 min. Det ena klarade jag idag!
Jag varierar mellan att springa långa sträckor och kortare sträckor för att ta ut mig på olika sätt.
 
Något som betyder mkt för mig är också att ha en tränar kompis, så man puschar varandra och känslan av "klarar dem, klarar jag" taggar en.. Jag har tex Elin och Fanny. Man sätter upp mål tsm och tränar ibland på eget håll och ibland tsm. Men det är också viktigt att man ser till sig själv och inte jämför sig för mkt med andra tycker jag.
 
Fortsätt springa! :D
Vardag | |
Upp