Dags att träna igen!

Äntligen får jag börja träna igen! Det känns som en frihet och jag har verkligen saknat känslan efter ett träningspass eller en springtur. Men det är ändå med blandade känslor jag börjar springa och träna igen, i bakhuvudet minns jag hur duktig jag var innan och vilken form jag var i. Aldrig har det varit så tungt att springa tidigare som igår!
Men jag får vända det till något positivt och göra min dåvarande form till mitt första mål! Sen så utvecklas man ju fort i början, speciellt inom löpningen. Jag är sjukt pepp!
Här nedan ser ni träningen denna vecka, det som vart och det som kommer. Jag ska vara försiktig så jag inte sätter ribban för högt i början så man inte orkar mer efter ett tag, lätt hänt när det gäller mig!

Veckans träning
Måndag: 2 tim promenad
Tisdag: Crossfit
Onsdag: Vilodag
Torsdag: Löpning (Första sedan graviditeten!!)
Fredag: Crossfit
Lördag: Vilodag
Söndag: Löpning med Emelie

Det jag vanligtvis brukar träna, som ni ser, är just crossfit och löpning. Innan graviditeten gick jag även på en del pass.
Crossfit tycker jag är kul, det är kortare pass som är väldigt intensiva där man kombinerar styrka med kondition i intervaller. Jag använder hantlar som vikter.
Löpningen brukar jag vanligtvis springa längre sträckor (5-10 km) där jag övar på min uthållighet. Sen springer jag också kortare sträckor (3-4 km) som är med explosiva. Men där är jag inte riktigt än, just nu är det bara fokus på att klara av några km igen.. haha!

| |
Upp