Att köpa till lillen

Jag gjorde en egen lista på vad vi vill och ska köpa till lillen innan han kommer till världen. Är lite trött på dem där listorna man hittar på nätet som är ca en mil långa, så man nästan blir skrämd haha. Jag vill ha en med det grundläggande, det som jag anser är det grundläggande och som jag tror att vi behöver! :) Kom gärna med tillägg och tips om jag missat något! :D Det är kul att sprida ut projekten och inköpen lite så man kan har något att se fram emot hela tiden tycker jag.

Åka runt och runt
Vagn
Regnskydd
Skötväska
Filt
Vagnleksak
Bilstol (ska hämta hos en bekant om någon vecka)
Bärsele

Hygien
Blöjor
Tvättlappar (ej våtservetter i början)
Salva för röd och irriterad stjärt
Skötbädd
Mjuk handduk
Badolja
Badbalja
Blöjhink

Sova massa gott
Själsäng
Madrass och skydd
Lakan (2 uppsättningar, vi har 1)
Täcke och kudde
Sängmobil

Amning
Bröstpump
Nappflaska
Kräkhanduk
Amningskudde

Övrigt
Babysitter
Babynest

Kläder (50/56)
6-8 bodys. Korta/långa ärmar   
4-5 tröjor/koftor
4-5 sparkbyxor
4-6 pyjamasar (med fördel helpyjamas)
Bomullsjacka eller virkad/stickad jacka
6 babysockor
Mössa
Sommarhatt
I väntan på lillen, Vardag | Att köpa | |
#1 - - En flicka som är stark:

Grattis till din blivande son :)

#2 - - Josefin Sjöberg:

Så himla mysigt :)

Upp