10

- Jag har klaostrofobi. Men jag försöker lära mig åka hiss och så.. och det börjar faktiskt gå bra att åka större och rymligare hissar med nära vänner! Men aldrig att jag åker hiss själv.. ångest.
 
- Jag är extremt envis och har en stark vilja, på gott och ont. Jag har fått jobba mkt med min envishet och idag kan jag hantera den bra!
 
- Jag är barnslig och jag kommer nog alltid vara det hoppas jag.
 
- Jag är konflikträdd. Tror jag. Eller om det bara är att jag prioriterar en god stämning mer än att framföra min åsik eller påpeka fel osv.
 
- Mitt fotointresse väcktes i nian, då fotade jag med pappas kompakta digitalkamera, 4,8 megapixlar haha! När intresset väl hade börjat växa fotade jag och redigerade bilder i princip varje dag i en låååång period... pappa såg mitt intresse och uppmuntrade det genom att ge mig en systemkamera, väl invensterat kan man nog säga.
 
- När jag eller mina vänner/familj går igenom något jobbig så brukar jag alltid tänka att jag delar upp livet i perioder. Så att det tuffa man går igenom bara är en period av något. Det är mycket lättare att se slutet på en period och ta sig igenom den. Detta har min mamma lärt mig.
 
- Jag har dyslexi, men har inte sätt det som något som bekymrar mig. Visst, jag är dålig på att läsa, stava, lära mig innantill osv.. men så mycket bättre på andra saker. Jag tror dyslexin har gynnat mig i andra lägen som att hitta mina egna kreativa vägar i livet. Jag har tex (enligt mig) blivit bättre på att utrycka mig muntligt (när jag vill haha) och i bild.
 
- Jag är känslosam, men inte direkt känslig.
 
- Jag analyserar typ allt i min omgivning. Väldigt lyhörd tror jag... Jag är därför väldigt intensiv i mina möten, men blir oftast väldigt trött efteråt då jag har tagit in massor med information och intryck.
 
- Jag drömmer om att någon gång tillsammans med Anton få inreda och skapa vårat egna hus precis som vi vill ha det.
Vardag | |
Upp