Ultraljud

Lillen vecka 32 som snuttar på sin ena fot
 
Igår var vi på ultraljud igen! Så underbart och lite overkligt att se lillen röra sig på bild. Att göra ett ultraljud är verkligen stort, speciellt första gången kanske för då var allt så nytt. Det va så fantastiskt att få se det lilla livet! 
Jag har dock haft svårt att slappna av när vi gjort ultraljuden för jag varit så orolig och så djupt koncentrerad för att vara närvarande och inte missa något, efteråt slappnar jag av och tar jag in alla intryck.
 
Hon mätte lillen åt alla håll och kanter, det vara en fin bäbis sa hon. Allt såg jättebra ut och alla proportioner stämmer. Han är precis så stor han bör vara i sin vecka också, om han skulle födas idag skulle han väga 1800 g ungefär.
Vi såg alla kammare i hjärtat, lungorna som han övade in- och utandning med.. man såg till och med lilla tungan och hur han liksom snuttade med munnen. Ja, där inne låg han och snuttade på sin ena fot. Klart att våran bäbis suger på foten och inte tummen haha!
 
Jag är så otroligt tacksam att vi får vara med om detta. Önskar alla som vill denna stora upplevelse, erfarenhet och obeskrivliga lycka, verkligen!
I väntan på lillen | |
Upp